A „láthatatlan” internet
A gyakorlatlan felhasználó az előzőek alapján gondolná, hogy a Google-lal meg a Yahoo-val, meg a hasonló keresőkkel mindent meg lehet találni.Ez sajnos nem igaz, a legjobb keresők sem látnak be mindenhová, sőt! Igazából az internetes tartalmak kevesebb mint 10 százalékát látják. A maradék 90 százalékot láthatatlan webnek hívjuk. Ez az óriási rész is ingyen elérhető, és ott van mindenki előtt, a keresőprogramok előtt azonban láthatatlanok maradnak.
Egyrészt, a világ összes weboldala már nem fér el a keresők indexállományaiban. Ráadásul a weblapok száma olyn gyorsan növekszik, hogy azzal semmilyen kereső sem bírná a lépést. Igyekeznek hát kitalálni, mi az, ami fontos, és mi az, ami nem, és inkább az előbbieket megjegyezni.
Ezek az oldalak a felhasználók igénye szerint pontosan akkor állnak össze, amikor odakattintanak, és esetleg előtte összeállítottak hozzá egy egyéni kívánságlistát – a kereső tehát előre meg sem tudja jósolni, hogy mi lesz látható a lapon, mert amikor ő odanézett, az a weblap még nem is létezik. Ez tehát a láthatatlan, de valójában nagyon is látható internet.